Pages

06 April 2010

"Pollyanna" Eleanor H. Porter

Nüüd ma tean, mis on selles elus mulle rõõmustamist meenutanud - see on seesama raamat, Pollyanna!

Täna läksin mingi imeliku sunni ajel TTÜ raamatukokku, kõige kõrgemale korrusele ning kõndisin otsejoones selle ühe raamaturiiuli poole, vaadates otsiva pilguga ringi. Üks hääl mus ütles, et ma ei peaks ühtki juturaamatut laenutama, sest mul on vaja hoopis referaati kirjutada. Aga siis ma ikkagi võtsin riiulist välja ühe mittemidagiütlevate pruunide kaantega raamatu ning sisse vaadates nägin, et värvilisel peidetud esilehel on kirjas "Pollyanna". Teadsin kohe, et olen seda raamatut lugenud, kuid ei mäletanud täpselt, millest seal juttu oli. Ometi võtsin raamatu endaga kaasa. Haarasin hooga pihku ka ühe teise põnevana tunduva raamatu ning suundusin laenutama. Selgus, et seda teist raamatut ei saanudki ma võtta, sest talle oli punane ring peale kleebitud - see tähendab "kohal kasutamiseks". "Hea küll siis, võtan Pollyanna."
Juba trollis kesklinna poole sõites hakkasin seda raamatut lugema ning taipasin, kuidas see meenutab mu lapsepõlve muinasreaalsust, milles elasin ning mis siiamaani on minu sees erinevatel hetkedel hingamas.

Praegu on öö, uue päeva algus nii lähedal. See raamat saigi läbi loetud.
Minus on lõputut rõõmu ja näol kuivanud pisaraid.

See raamat on maagiline. Poole lugemise ajal helistas mulle Simona ning soovis minuga koos olemist, õdusat ja kerget jagamist, oma nõrkadel hetkedel toetuse leidmist. Mina sain talle rääkida sellest raamatust, mida loen... ja muustki.. ning sõbral hakkas parem. Ta ütles, et olen imeline, et niimoodi suudan teha.

Nüüd ma tean, miks niimoodi on.
See on sellepärast,
et Pollyanna raamat meenutas mulle,
et maailmas on nii palju asju, mille üle rõõmu tunda!
See on see, mille pärast otsustasin naeratama ja naerma hakata, teadlikult ja tugevalt - juba siis kui olin alles õige noor!
See salajane teadmine on minus elanud oma elu, mind muudkui edasi juhtides ja inimesi ning olukordi mu teele juhatades.
Just sellepärast olen siia praegu kirjutamas,
oma jõudu kokku kogumas,
julgedes olla aus
oma jagamises ja rõõmus.

Seljataha vaadates on paremini näha need teeviidad, mis on juhatanud mind siia, kus ma praegu olen. Uskumatult imeline on saada vanemaks ning koguda seda pilku, mis näeb ning ühendusi loob! Selgemaks saab see, mis on mu elu, selle kulgemise suund, vool ja olemus.
Jagamine ja rõõm, ausus ja ühendus.

Olen üdini õnnelik,
et saan jagada seda hetke
tippides musti tähti valgele ekraanile.
Mu süda pakatab sellest tundest.
Ja tean,
et jõuan selle referaadigi tehtud.
Sest minu sees elab rõõm.

Seesama, mille tundsin ära, kui Nõo ühikas toakaaslastega masenduse pärast koolist puududes hakkasin sisemiselt naerma kui nutsime oma kurva saatuse üle - sain aru, et tegelikult olen õnnelik. See teadmine tuli minu sisse kui kevadõhk, pannes unustama selle, mille olin välja mõelnud enese pimeduses.
Küll on ikka kõik hästi paigas siin elus!

Poisid ja tüdrukud, mehed ja naised - lugege seda raamatut, kui on tunnet ja julgust. See võib muuta teie elu!
"Pollyanna" Eleanor H. Porter
Kes inglise keelt mõikab, saab lugeda: http://www.literaturepage.com/read/pollyanna.html


Jah, head sõbrad, küll on hea, et ma saan kõndida ja kohtuda teiega sel teel!


~*~




I must say it out in English too - I have found the one book I read in my childhood - "Pollyanna" by Eleanor H. Porter - which helped me to find what I had to find, what has lead me to you, to the adventures, to the writing and to the joy of living.

Today I took this book from a library - just by an "accident". And now, when I just finished reading it, I am so touched - in tears and in happyness!

Maybe you want to stop writing essays, doing homework, cleaning home, thinking about the worries and work - and remind yourself - how you want to live and how there is so much joy in this life - it is just there for you to see it!


You can even read this book in the internet!:
http://www.literaturepage.com/read/pollyanna.html




Friends, you have brought me so much joy  -  and you do bring it now too! I have you all in my heart and until I can walk, we will meet on the road!

2 comments:

Annika K said...

need raamatud... sarnase tunnetusega lugude vestmist oli enne esimest ilmasõda mitmeid. kasvõi winnie the pooh, eksole, või wind in the willows. tähendab, mulle tundub, et ka pollyanna on kantud sellest samast helgusest ja jaatusest. midagi on neis sarnast, see miski... ei tea, kas oldi juba peaaegu valmis. et siis nii umbes 70 aastat hiljem jõutaks taas sinna maale..

Marian Hiire said...

jah,
et kust voolas küll sellist tunnet kirjutajatesse - maailmas leidus seda juba siis.
ja nüüd otsime me seda jälle.
ja leiame ka.

Steps on the planet Earth